Cerca dins del bloc.

dimecres, 1 de setembre de 2010

Sortida BTT: Cantallops-El Puigneulós-Cantallops

Avui 1 de setembre tocava provar-me. I de quina millor manera que pujar al Puigneulós, un d'aquells llocs mítics que encara tenia pendent amb BTT. Així doncs ben d'hora he marxat cap a Cantallops, en principi havia de fer un dia amb sol, però al menys al matí si estava fresquet. Així doncs a les 08:15 agafava tot l'equip, ja que he agafat la motxilla de caminar per tal de pujar tots els líquids possibles i alguna cosa de menjar. I cap a munt!!!!!
Les primeres rampes les hem fet per el camí que puja tot fent ziga-zagues  al costat del camí principal. Val molt la pena ja que tot i haver-hi més mal camí, aquest és molt més agraït. Així que puja que pujaràs, en un no res hem arribat al Coll del Medàs i sense patir gens!!!! Anem bé (per ara). Ara tocava l'únic tram de planer i fins i tot un xic de baixada de tot el camí que tenim fins a dalt. Un cop arribat al trencant del Castell hem enfilat la pista cap a munt i també sense patir gens hem fet cim al castell. Ara tocava fer el camí que desconeixia. Que em trobaria???? Doncs una gran pista que poc a poc va fent camí pel mig del bosc i que cada cop que mires a vall veus el castell més petit. Quines vistes!!!!! I que amunt encara és veia el Puigneulós, que degut alguns núvols es veia un xic tapat!!!! Així que puja que pujaràs, anant fent alguna parada per fer fotos, i no per que estigués cuit, gaudint de les vistes, he arribat al tram més delicat de la ruta, almenys de pujada. El tram amb més desnivell i ple de roques. Impossible, almenys per mi, pujar-lo a coll de la bici. Ha estat el punt més dur. Pujar la bici per un lloc que em costava a mi pujar ha estat tot un suplici. Al final però tot arriba a la seva fi!!!!! He arribat a dalt de tot del Coll!!! Al pla de la Tanyareda. He fet una pausa per recuperar forces i a continuar!!!!
A partir d'aquí i degut que m'he despistat he agafat un corriol ple de pedres i arrels que dificultàvem molt l'avanç, i un cop revisat el GPS he vist que m'havia colat. He donat un cop d'ull i he vist que la pista bona era un xic més avall. Així que baixo de la bici i tot pel dret i PATACRAC!!!!! Em torço el turmell!!!! Automàticament he sentit que la girada era de consideració però com que anava en calent encara no me'n sentia gaire, així que he tirat per la pista francesa cap a munt!!! La parada següent per fer una foto cap al Rosselló he començat a veure que el tema turmell s’estava despertant. Així que he decidit fotre-li canya fins a dalt i no perdre temps i baixar cap a Cantallops.
Però el drama tot just acabava de començar!!!!! Un cop arribat a la carretera del Puigneulós quan estava ja a pocs centenars de metres del cim. PATACRAC!!!!!!! S’em peta la cadena de la “cabra”!!!!!!! Només faltava això!!! Mig coix i sense cadena!!!!!!
Però que hi farem, tot xino-xano he anat pujant fins el coll del Pou. Aquí m’he donat compte que just abans de girar-me el peu, sense voler havia parat el GPS!!!!!! Que més em podia passar!!!!!!!!!!!!!!!!!
Doncs si em podia passar un altre cosa. Que els primers quilòmetres de baixada estiguessin plens d’arbres caiguts i que jo la bici i el meu cony de turmell adolorit els haguéssim de saltar!!!! Quina bona merda!!!!!
Al final he arribat a un tram on hi havia una retro que havia fet net a la pista i he pogut anar baixant fins el trencant del Castell on he hagut de caminar mig coix fins el Coll de Medàs. A partir d’aquí baixada fins el cotxe.
Al final content en haver aconseguit fer el cim!!!! Però m’en duc un esquinç de turmell, una cadena trencada i que el GPS no ha gravat tota la sortida!!!!!
Tot i això ha estat una ruta brutal!!!!!

Nota: Al final el turmell m’ha deixat quasi bé dues setmanes fora de servei!!!!!!

Aquí us deixo les dades i unes fotos. La ruta que us poso és l’original baixada de Wikiloc d’en 3claus, ja que a la meva li falten els tres últims quilòmetres de pujada.

La ruta original



Les dades del GPS



Les Fotos










 

1 comentari:

atzu ha dit...

Buenu, buenu, buenu, ...això ja fa massa dies que no s'actualitza gaire, no ?? A veure si cavalguem de nou :-) ! uf...ja estic "desentrenadot" i això no pot ser !!!