Cerca dins del bloc.

dimarts, 10 de maig de 2011

Sortida BTT: Cantallops-Requesens-Coll Pregon-Puigneulós-Pla de l'Arca-l'avió-Cantallops

Després de l'accidentat intent de fer el cim del Puigneulós del setembre passat, amb esquinç de turmell i trencament de cadena pocs kilòmetres abans de fer el cim, avui he tornat a intentar coronar el cim del Puigneulós amb la "cabra". Aquest cop però, amb una dificultat afegida, la tornada no es faria directe passant per el pou de glaç, si no que s'intentaria tornar per el Pla de l'Arca per passar per l'avió.
Així doncs hem sortit des de Cantallops i hem començat a pujar per el camí vell, ja que tot i haver-hi moltes corbes, es fa més agraït que no per la pista principal. En mitja horeta ja hem trobava obrint el tancat al Coll de Medàs. Després tocava l'únic planer que teníem tot pujant fins arribar al trencant del castell. Cinquanta minuts després de la sortida ja ens trobàvem al castell i dirigint-nos cap a Roc Colom, abans d'arribar-hi però hem girat per tal d'entrar a França per el coll Pregon, segurament el tram més dur de la pujada, ja que el desnivell i les pedres fan impossible fer el cim sobre la bicicleta. Un cop a dalt però, hem agafat la pista francesa que ens ha portat fins la carretera asfaltada que ens ha portat, no sense patiment degut al vent i al fred, fins el cim del Puigneulós.
Quatre fotos de rigor, que fot massa fred i vent, i cap a vall per la carretera fins a Sant Martí de l'Albera a on hem agafat la pista que ens retornaria cap a Catalunya tot passant per el Pla de l'Arca. Després de l'ultima pujada de la ruta (aquesta no me l'esperava!!!) hem arribat al coll de l'Auleda, a on es troben els restes del DC-6 francès que es va estavellar fent tasques d'extinció del brutal incendi que va patir l'Alt Empordà l'any 1.986. Després d'una breu parada, hem continuat la ruta ara ja tot de baixada fins al poble de Recasens i tot seguit fins a Cantallops de nou.
Han estat 4 hores de ruta amb 48 km de distància i 1.371 m de desnivell. Tot una senyora ruta!!!!

I com no les fotos de rigor: