Cerca dins del bloc.

dissabte, 21 d’abril de 2012

Trekking: Sant Llorenç de la Muga-Puig de la Creu-Sant Llorenç de la Muga

Nova sortida, aquest cop en hem dirigit cap a Sant Llorenç de la Muga per tal de fer una ruta circular que ens ha portat cap a la zona dels "Penya-Segats de la Muga".
Hem deixat el cotxe al camí que porta a Can Gener, ja que hem volgut fer l'ascens cap al Pla d'Amigó per un corriol localitzat en uns dels plànols de l'ICC, i així estalviar-nos la pujada per la pista forestal, ja coneguda per haver-hi passat un munt de vegades amb la btt.
Un cop aparcat el cotxe, hem localitzat el corriol que s'endinsava cap al bosc, durant uns metres ha estat fàcil seguir-lo, però al cap d'uns centenars de metres l'hem perdut i hem hagut de fer bosc a través. Sort del GPS, no sense dificultats, degut a la vegetació, hem localitzat el corriol que ens havia de dur fins el Pla d'Amigó. A part de les vistes des de la Creu, aquest tram de la ruta ha estat el millor. Primer, per la desconeixença del terreny i l'altra per les vistes que ens oferia d'un tram del pantà i de la vila de Sant Llorenç, amb la torre al fons.
Un cop a dalt al Pla, hem agafat la pista que ens havia de dur cap a la Creu. Després d'uns quilòmetres i una pujada de nivell hem fet cim al coll de la Creu, a on hem aprofitat el temps que feia i les vistes que teniem per fer la parada de rigor i fer un mos.
Un cop alimentats hem fet un dels trams més dus de la ruta, encara que sembli mentida, la baixada des del puig de la Creu cap a Sant Llorenç. Aquest tram tot i ser una pista està molt degradada, a més en tota la baixada ens ha acompanyat el gres, aquella sorra de pedres petita que va tant bé per caminar o per anar amb la "cabra". Així dons després d'haver patinat no sé quantes vegades, fins i tot la gossa tot i tenir 4x4 tenia problemes, hem arribat fins a la pista que ens havia de portar fins al cotxe. Realment si hi ha algú que puja per aquesta pista amb la bici fins a la Creu, té tots els meus respectes.